oct 13

Sinopsis

La tardor de 2007, a Pasqual Maragall se li diagnostica Alzheimer. Després del fort cop, ell i la seva família inicien una creuada contra la malaltia i des de el primer moment, aquesta pel·lícula es converteix en un testimoni excepcional.  Amb intel·ligència, sinceritat i bon humor, Maragall es deixa retratar amb la seva família i els metges per deixar constància del dia a dia de la seva lluita personal. Dos  anys de seguiment a un pacient excepcional disposat a que els científics trobin la cura abans de que la xifra de 26 mil.lions de malalts en el món es multipliqui per 10. Una pel·lícula dura però optimista malgrat tot.

Fitxa Tècnica:

Nacionalitat: Espanya

Duració: 105  minuts

Guió i direcció: Carles Bosch

Productor: Oriol Ivern

Productors executius: Tono Folguera i Toni Marin

Directora de producció: Agnès Batllori

Fotografia: Carles Mestres

Montatge: Ernest Blasi i Carlos Prieto

Diseny de so: Dani Zacarias i Juan Sanchez “Cuti”.

Dades d’Interès

  • Secció Oficial del Festival de Cinema de Sant Sebastià, fora de competició.
  • La pelí cula-documental és una aproximació a la malaltia d’Alzheimer que aborda tan la perspectiva científica com els aspectes humans i emocionals que caracteritzen l’etapa posterior al diagnòstic.
Share and Enjoy:
  • Facebook
  • Twitter
  • Print
  • email

5 Comentaris a “Bicicleta, Cullera, Poma”

  1. Mª Jesús Mandianes escrigué:

    Gracias por la información Rosa, no me la perderé. Cada vez que escucho la palabra Alzheimer se me ocurre la siguiente reflexión: hemos conseguido alargar nuestro tiempo vital pero no hemos ganado en “calidad de vida”.

    • Blogueres escrigué:

      Recomiendo su visionado, ya que es un documental que debido al carisma del personaje te hace reflexionar sobre la fragilidad de las personas y como una enfermedad nos iguala en el sufrimiento y el dolor.

    • Blogueres escrigué:

      Es cierto que se la calidad de vida hace que el ciclo vital se alargue, però este mismo hecho natural conlleva un precio que todos acabamos pagando de una manera u otra, i que no es más que un deterioro físico ó mental (o ambos). Un precio demasiado caro para quien lo sufre.

  2. Pili escrigué:

    He visto de cerca tres casos de personas que han padecido esta enfermedad ladrona como la que más. Es muy triste ver como quienes la padecen se van quedando poco a poco vacias de toda clase de recuerdos hasta el punto de de no tener conciencia de ellas mismas. También es muy duro para los familiares que las cuidan afrontar las penurias de esta cruel realidad. Espero que este documental ayude a remover las quietas aguas para así conseguir que hayan más intereses en su investigación.

    • Blogueres escrigué:

      La visión del documental me ha servio para darme cuenta de que muchas veces los cuidadores-familia se encuentran muy perdidos en como afrontar los cambios que se van produciendo en los seres queridos y como afrontar estos cambios. Espero que se invierta más dinero en la investigación de esta enfermedad, porque tal como explica el documental cada vez habra más personas afectadas.

Fes un comentari

  • Blogueres de Sant Martí

    Les Blogueres de Sant Martí som un grup de dones que es forma a partir del taller: "La teva veu a internet". Hem creat una finestra oberta a totes les persones on poder reflectir les nostres inquietuds sobre el que succeeix al nostre entorn.

  • Amb el suport de:

    www.xarxantoni.net
    Xarxa Comunitària de Sant Antoni
    www.farinera.org
    La Farinera del Clot

    EAMP
  • Sobre aquesta web:

    Valid XHTML 1.0 Transitional [Valid RSS]

    Aquesta web ha estat desenvolupada per www.femweb.info; utilitzant PHP, XHTML, CSS i JavaScript. Powered by WordPress